Tetralta tuli seuraavanlainen haaste:

"Meemi: Mistä bloginimesi on peräisin?

Blogistania on täynnä mitä mielenkiintoisempia bloginimiä.

Mistä ne ovat peräisn?

Mikä on niiden tarina?

Mikä on sinun tarinasi?  Oliko sinulla vaikea löytää/keksiä blogillesi nimi?

Kerro blogisi nimen ja/tai nimimerkkisi tarina ja haasta kolme muuta tekemään samoin."

Blogin nimi "Virkkaus on muutakin kuin hiirenhäntää ;)" tuli vaan jostain ala-asteen käsityötunneista mieleen - eikös me jokainen se virkkaus ole aloitettu siitä hikisestä ketjusilmukka-hiirenhännästä :). Yhdessä vaiheessa kyllä mietin jo bloginimen vaihtamista,  mutta en sitten raaskinutkaan, eli tällä mennään.
Nimimerkki Virkku sisältää vähän etunimeäni, haiskahtaa virkkaukselta ja oli minun näköinen nimi, vaikka onkin yleisempi hevosen nimenä ;).

Haastan tähän SilmukanLeenan ja AnneHelenan.

Toinen haaste läjähti tiskiin Ladyltä, eli se seitsämän totuutta itsestäni. Tähän olen jo vastannut, mutta keksitään lisää:

1. Säilytän puhtaita astioita astianpesukoneessa ja likaisia tiskialtaassa.
2. Keväällä istutan ulkona innolla kukkia, mutta heinäkuuhun mennessä olen tappanut niistä suurimman osan veden puutteeseen.
3. Minulla on puhelinlittymässäni valmiiksi maksettua puheaikaa 400 min, josta käytän yleensä noin 30 min.
4. Minulla on yksi monista lankasäilöistä olohuoneen kahden sohvan välissä.
5. Huutelen jalkapallopeleissä tuomarille "nuija", "puusilmä", tms.
6. En ole ikinä ajanut mopoa, vaikka minulla on oma pappatunturi.
7. Ennen kuin otan mitään uutta vempelettä käyttöön, luen aina ensin ohjekirjan. Olen oppinut tavan kantapään kautta.

Tähän meemiin olen jo aikanaan haasteet heitellyt, eli ihan vapaasti ottakaa tai jättäkää ;).