Shhh... Miä oon nyt täällä ihan salaa, eli jos joku kyselee niin mua ei oo näkyny, enkä varsinkaan oo mitään virkannu. Mun siskon asettama virkkauskielto on edelleen voimassa, eli ihan hipihiljaa täällä vaan nökötän. Virkkauskielto on siis asetettu siksi, kun oon nitkuttanu hartiat ja niskani melkein kuolioon ;).
Tällaista ET-kassia aloin kuitenkin vähän tekeen, vähän pienempää (kaksi kuviota pois) kuin edellinen, eli paljon terveellisempi malli. 
Mutta, mutta... Mullapas kävikin moka heti kuviota aloittaessani, enkä hokannut sitä kun parikyt kerrosta liian myöhään. En todellakaan alkanu purkamaan, vaan virkkaan nyt tuollaista hämäyskuviota (pelkkää viivaa, hih...), ettei kukaan huomaa oikeiden kuvioiden olevan kaikkea muuta kuin symmetrisesti kassin keskellä (oho, mitäs se Virkku nyt tollai...).

723301.jpg

Tää kassi tulee mun tyttärelle, 14 v, eikä häntä kuulemma haittaa vaikkei kuviot olekkaan just niiku pitäis. Oi, lapset on niin ihania!
Mut varoituksen sana siis kaikille kassin virkkaajille: Tasatkaa ja virkatkaa pohjapalan silmukat niin, että molemmilla puolilla TODELLAKIN on saman verran silmukoita. Jos kuviot on vinossa verrattuna absoluuttiseen keskikohtaan (kuulosti hyvältä :)), niin sanka tulee olemaan myös vinossa, koska sankaosa jatkuu samalla kuviolla. Epäreilua, mutta totta.
En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin, mutta en miä ookkaan mikää virallinen tietotoimisto :).
Nii, ja jos mun sisko lukee tätä, niin huomenna voisin tulla hierontaan, jos vaan mitenkään....